Eerste resultaten actieplan: betere bereikbaarheid en snellere afhandeling dossiers

19 februari 2020

Het verbeteren van onze dienstverlening aan personen met een handicap staat centraal in onze werking.

In 2019 werkte de DG Personen met een Handicap aan een actieplan om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Vorig jaar werden al mooie resultaten geboekt. Na een algemene evaluatie van dit actieplan zal er later dit jaar een update volgen.

Volgende positieve evoluties werden vastgesteld over de periode van januari 2019 tot december 2019:

  • De aanwerving van 21 calltakers verbeterde de telefonische bereikbaarheid en was tegelijkertijd een hefboom voor andere acties en verbeteringen in de dienstverlening.
  • 85% van de aanvragen om tegemoetkoming worden nu afgerond binnen de 6 maanden, waar dit vroeger slechts 67% was.
  • 75% van de aanvragen voor parkeerkaarten worden nu afgerond binnen de 3 maanden, waar dit vroeger slechts 58% was.
  • 96% van de telefonische oproepen worden direct beantwoord, waar dit vroeger slechts 30% was.

In 2020 kan je maandelijks de kerncijfers van onze dienstverlening opvolgen via onze website. Je vindt er informatie over behandeltermijnen, telefonische bereikbaarheid, de snelheid waarmee contactformulieren worden verwerkt en de instroom van nieuwe dossiers.