Laatst bijgewerkt: 8/11/2024
Waar kun je terecht bij technische problemen met My Handicap
Heb je een vraag over je dossier?
Stel je vraag via ons contactformulier.
Heb je problemen om in te loggen of krijg je een foutmelding?
Controleer goed of je je identiteitskaart (eID) goed in je kaartlezer hebt gestoken. Sinds januari 2021 zijn de Belgische identiteitskaarten in een nieuw jasje gestoken. Dit betekent dat als je sindsdien een nieuwe identiteitskaart hebt ontvangen, je dit nieuwe model al op zak hebt. Een grote verandering bij deze nieuwe kaarten is de plaats van de elektronische chip. De chip van je eID staat vanaf nu namelijk aan de achterzijde. Dit betekent dat je je kaart moet omdraaien als je die in de kaartlezer steekt.
De oude identiteitskaart ziet er zo uit:
Bij deze oude kaart staat de chip dus op de voorzijde van de kaart, en moet je je eID gewoon zo in de kaartlezer steken.
De nieuwe kaart ziet er als volgt uit:
Voorzijde:
Achterzijde:
Zoals je ziet staat de chip op de achterzijde van de nieuwe kaart. Dit betekent dus ook dat je je eID moet omdraaien voor je deze in de kaartlezer steekt.
Geraak je nog steeds niet ingelogd? Contacteer dan het contact center Eranova op het nummer 02 511 51 51. Aan Eranova kun je algemene vragen stellen over de nieuwe elektronische diensten van de FOD Sociale Zekerheid. Het centrum is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 7u00 tot 20u00. Buiten die uren kun je een boodschap inspreken en vragen dat ze je terugbellen.
Je kunt ook contact opnemen via het contactformulier.
Heb je een andere technische vraag over My Handicap?
Stel je vraag via ons contactformulier.
Meer weten?
Voor meer informatie over specifieke onderwerpen kun je terecht op deze pagina’s: