Laatst bijgewerkt: 8/07/2023
Je kunt personen met een handicap op 2 manieren helpen bij het indienen of bekijken van een aanvraag:
- via het digitale loket My Handicap.
- via onze partners in je buurt.
Via het digitale loket my handicap
Log in op het digitale loket My Handicap met de gegevens van de persoon met een handicap. Lukt dit niet of heb je hulp nodig? Bekijk dan de handleiding van My Handicap.
Klik op ‘Mijn Dossier’ om je aanvraag in te dienen. Hier vind je een overzicht van de tegemoetkomingen of andere vormen van ondersteuning die je kunt aanvragen. De aanvraag komt rechtstreeks bij ons terecht.
Als ouder, voogd, naaste of (wettelijk) vertegenwoordiger van een persoon met een handicap kun je ook zelf toestemming tot My Handicap aanvragen. Dit heet een mandaat voor My Handicap aanvragen. Je kan een mandaat zelf eenvoudig aanmaken of stopzetten via het elektronische Self Service Mandatensysteem (SSM). Je hoeft daarvoor enkel de gegevens op de identiteitskaart van de persoon met een handicap in het systeem in te geven. Eens je zelf toegang hebt gekregen tot My Handicap, heb je de gegevens van de persoon met een handicap niet meer nodig. Je kunt vanaf dan je eigen gegevens gebruiken om in te loggen.
Opgelet! Als ouder, voogd, naaste of (wettelijk) vertegenwoordiger van een persoon met een handicap kun je maar één mandaat per persoon aanvragen.
Via onze partners in je buurt
Krijg je liever persoonlijke hulp bij je aanvraag? Je kunt op verschillende plaatsen in de buurt terecht voor hulp bij je aanvraag.
-
Je kunt hulp vragen aan je ziekenfonds, gemeente, OCMW of sociaal huis. Ontdek waar je in je buurt terecht kunt voor hulp bij je aanvraag.
-
Je kunt hulp vragen aan ons door langs te gaan op een van de zitdagen van onze maatschappelijk assistenten. Hier vind je steeds iemand die toegang heeft tot alle dossiers in My Handicap. Ook met vragen kun je steeds bij ons terecht.