Contacteer ons
Wil je wachttijd vermijden?
Via My Handicap kan je zelf een aanvraag indienen, je dossier raadplegen en wijzigingen doorgeven. Je hoeft dus niet te wachten op ons antwoord, want je vindt de informatie in een paar klikken terug. Klik op een van de blauwe knoppen hieronder en log in met je eID of Itsme.
My Handicap voor burgers My Handicap voor professionals
Heb je een algemene vraag over onze procedures? Het merendeel van de mensen vindt het antwoord terug bij veelgestelde vragen.
Informatie niet gevonden?

Ik heb een vraag
Contacteer ons bij voorkeur via het contactformulier.
- Snelste optie
- Je krijgt meteen een ontvangstbewijs
- De vraag komt in je dossier terecht
- Documenten kunnen snel elektronisch doorgestuurd worden

Ik wil iemand zien
Ik wil hulp bij het indienen van mijn aanvraag
Ga hiervoor naar je gemeente of OCMW (waar kan ik terecht in mijn gemeente? (.pdf))
Ook je ziekenfonds kan je hierbij helpen.
Ik heb een andere vraag over mijn persoonlijk dossier
Wij organiseren maandelijks zitdagen in Vlaanderen (.pdf) en Wallonië (.pdf).
Ben je doof of slechthorend en wil je graag een gesprek?
Vraag via het contactformulier een afspraak met onze sociaal assistenten
- Consulteer de lijst met permanenties van onze sociaal assistenten
- We adviseren je om met uw eigen doventolk naar deze afspraak te komen
Post
Heb je een document op papier? Dan kan je ons dat per post bezorgen op dit adres:
Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid
Directie-generaal Personen met een handicap
Kruidtuinlaan 50 bus 150
1000 Brussel

Opgelet! Je krijgt hiervan geen ontvangstbevestiging. Het is niet mogelijk om ons een aangetekende zending te versturen.
Gelieve bij voorkeur de informatie te sturen via een contactformulier.
Telefonisch
Gebruik dit kanaal bij voorkeur enkel voor vragen zoals uitleg over de genomen beslissing of een terugvordering.
0800 98 799 (buitenland - betalend: +32 2 528 69 99)
(elke werkdag van 8u30 tot 12u30, behalve op woensdag)

Opgelet! Onze calltakers zijn druk bevraagd.
Wil je zeker zijn dat we je vraag goed ontvangen? Gebruik dan het contactformulier.
Wil je weten wanneer je uitkering betaald wordt? Je vindt het op de pagina 'betaling van je tegemoetkoming' of bel het gratis nummer 0800 11 953 (24u/24u - 7d/7d).
Vacatures
Op zoek naar een uitdagende job met een sociaal engagement waarin je personen met een handicap echt vooruit helpt? Ontdek onze vacatures!
Deel je mening met ons
Heb je een idee voor ons of wil je een compliment geven over onze dienstverlening?
Een klacht indienen
Niet tevreden over onze dienstverlening? Laat het ons zeker weten!
Technische problemen
Wat te doen als er technische problemen zijn?