Impact nieuwe software op dienstverlening

7 februari 2017

Op 23 januari nam de DG Personen met een handicap een nieuw softwareprogramma in gebruik voor het behandelen van de aanvragen voor personen met een handicap.

De aanpassingen die momenteel intern gebeuren, hebben momenteel gevolgen voor onze dienstverlening:

  • Van 28 december tot 22 januari werden de bestaande dossiers en nog niet behandelde aanvragen overgedragen van het oude naar het nieuwe systeem, waardoor ze tijdelijk niet toegankelijk waren voor onze dossierbeheerders. Hierdoor zullen de aanvragen om een beslissing of herziening later behandeld worden dan normaal. Dit geldt ook voor het afleveren van een parkeerkaart of een duplicaat hiervan.
  • Door de opstartfase zal de afhandelingstermijn van aanvragen en herzieningen de komende tijd wellicht ook langer zijn dan normaal.
  • We willen zo snel mogelijk de achterstand inhalen en zijn hierdoor momenteel moeilijk bereikbaar op het 0800-nummer.

Wij willen ons verontschuldigen voor het ongemak en stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk opnieuw een goede dienstverlening te kunnen bieden.